السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Semua anak Adam melakukan kesalahan. Sebaik-baik yang melakukan kesalahan itu ialah mereka yang bertaubat. (hadith riwayat At-Tirmizi dan Ibn Majah)

08 November 2009

Serlahkan bakatmu!

Assalamualaikum teman-teman..

Inilah ‘posting’ pertama saya selepas sebulan lebih keberadaan tubuh dan semangat saya di bumi Jordan ini. ‘Posting’ kali ini pun tidaklah saya ingin berbicara panjang tentang sesuatu. Cuma suka saya di sini untuk berkongsi dengan anda semua sebuah video yang menarik perhatian saya. Anda juga boleh menontonnya di youtube. Selain taajub dengan kepetahannya, harap juga kita dapat mengambil noktah-noktah penting dalam pesanan dan nasihatnya yang dituju khas untuk muslimin dan muslimat semua.

Barangkali ada di antara ibubapa yang menangis dan kecewa kerana ketidaklayakan anaknya menyertai program realiti seperti Bintang Kecil, Tom Tom Bak atau seumpamanya. Bukanlah mereka menangis dan bersedih kerana anaknya tidak dapat menghafaz al-quran, mendalami ilmu agama, mengasah bakat untuk menyampaikan mutiara kepada masyarakat. Masyarakat yang sekarang ini menyerah kalah dengan budaya dan tamadun barat. Cuma dalam kelalaian dan kegelapan masing-masing, mujur masih ada di sana suluhan cahaya dan kesedaran. Moga thabat.



Melentur Buluh Biarlah Daripada Rebungnya.

Wallahu a’lam, wassalam.



No comments: